Saturday, September 09, 2006

"Kde?"
"Když jsem nastupoval na Djurgärdském mostě. Seděl po levé straně na sedadle za řidičem."
Melander zamyšleně kývl hlavou. Rozmístění obětí v autobuse prozatím noviny nevyslídily.
"Jste si tím jist, že to byl on?"
"Ano."
"A podle čeho?"
"Poznal jsem ho. Kdysi jsem pracoval jako noční hlídač..."
"Ano," skočil mu do řeči Melander, "už si vzpomínám. Před několika lety jste jeden čas míval noční služby u vchodu do staré policejní budovy na Agneho ulici, že?"
"Přesně tak," podivil se muž. "Já si na vás nevzpomínám: "
"Viděl jsem vás tam jenom dvakrát," řekl Melander. "A nikdy jsme spolu nemluvili."
"Ale Stenströma si moc dobře pamatuju. On totiž:.." Zaváhal.
"Jen to řekněte," povzbuzoval ho Melander.
"Vypadal hrozně mladě a chodil v džínách a ve sportovní košili, tak jsem si myslel, že to nebude zaměstnanec, a chtěl jsem po něm, aby mi ukázal legitimaci. A..."